Persbericht: Esporão naar DGS WIJN

vrijdag 1 mei 2015

De wijnen van het toonaangevende Portugese wijnhuis Esporão zullen vanaf heden vertegenwoordigd worden door DGS WIJN in Waddinxveen.

DGS WIJN verzorgt al een aantal jaren de distributie van deze wijnen in de Nederlandse markt maar zal nu ook verantwoordelijk worden voor alle marketing en sales activiteiten.

Esporão is in een relatief korte tijd (vanaf 1973) uitgegroeid tot één van de meest succesvolle wijnbedrijven in Portugal. Het bedrijf is eigendom van de Roquette familie die vanaf het begin het bedrijf met veel passie en vooral visie heeft geleid. De oorsprong van het bedrijf ligt in de regio Alentejo waar zij een landgoed van 1.800 hectare beheert, waarvan 450 hectare is aangeplant met wijnstokken. Hier zijn ook drie zeer moderne vinificatiekelders, een bottelfaciliteit en ontvangstgelegenheid voor toeristen gevestigd. Sinds 2008 behoort ook Quinta dos Murças in de Douro vallei tot het Esporão concern.

DGS WIJN is in Nederland marktleider in zowel supermarkt-, speciaalzaak-, als foodservicekanaal en vertegenwoordigt een groot aantal toonaangevende wijnhuizen. Beide bedrijven zijn er van overtuigd dat door de bundeling van krachten er een mooie toekomst in het verschiet ligt voor Portugese wijnen in het algemeen en die van Esporão in het bijzonder.

Esporao